لرستان

لرستان پرتال جامع دانلود و انواع مطالب

لرستان

لرستان پرتال جامع دانلود و انواع مطالب

سلام به جامع ترین وبلاگ لرستان خوش امدید . این وبلاگ تحت نظر شرکت فنی مهندی لرستان آی تی هدایت و خانم سحر رحیمی و سارا با نام کاربری delimor مدیریت آن را برعهده دارند. موفق باشید
دانلود نرم افزار ، طنز ، مطالب سرگرم کننده ، چیستان و هر آنچه که شما بخواهید در سایت لرستانی وجود داره
دانلود پروژه لرستان آی تی
دوشنبه, ۲۹ دی ۱۳۹۳، ۰۹:۵۱ ق.ظ

حق الناس

حتما خیلی هاتون تا حالا این کلمه حق الناس رو شنیدین که خدا از حق خودش میگذره ولی از حق الناس نه ...

و اینکه تو اون دنیا به تمامی حساب ها رسیدگی میشه در ادامه براتون داستانی رو نقل میکنیم که متوجه این حساب گری های خداوند متعال باشید.پس با لرستانی همراه شوید.

http://8pic.ir/images/ck7hjqs5m3hltvihwrc5.jpg

به اندازه یک گندم از حسناتم کم شد

آمده است : مرد فقیرى از دنیا رفت ، اول صبح جنازه او را برداشتند و در اثر زیادى جمعیت ، دفن او تا شب طول کشید. بعد از دفن ، او را در خواب دیدند. به او گفتند: با این همه مقام و احترامى که از تو به عمل آمد خداوند با تو چه کرد؟ و چه عملى انجام داد؟

در جواب گفت : به حمدالله خدا مرا بخشید و احسان زیادى به من کرد، ولى روزى با حالت روزه به آسیاب دوستم که مشغول آرد کردن گندم هاى خود بود رفتم ، هنگام افطار بدون اجازه دوستم ، یک دانه گندم برداشتم به دو نیم کردم و باز گندم را میان گندمها انداختم .

دوستم گفت : که اینها مال من نیست . وقتى از دنیا رفتم ، خداوند به حسابم رسیدگى کرد حتى از آن یک دانه گندم هم ، حساب به عمل آورد و از من مطالبه حق دوستم را نمود و از حسناتم به اندازه قیمت آن دانه گندم برداشته و به رفیقم دادند. از این جا معنى آیه

فمن یعمل مثقال ذرة خیرا یره و من یعمل مثقال ذرة شرا یثره (182)

معلوم مى شود.

خداوند مى فرماید: ((کسى که به اندازه ذره اى کار خیر انجام داده باشد آن را مى بیند و کسى که به اندازه ذره اى شر و کار ناپسند انجام داده باشد آن را مى بیند)).

پس اى بندگان خدا! مواظب باشید ((حق الناس )) را ضایع نکنید، و تا فرصت دارید اگر حق کسى پیش شما است به صاحبش برسانید؛ زیرا در قیامت با دقت به حساب بندگان رسیدگى مى شود.

اگر بنا باشد براى یک درهم ناچیز شش صد نماز قبول شده بردارند(183)!! چیزى براى انسان باقى نمى ماند مگر این که خداوند رحم کند.
پس تلاش کنید تا اعمال این دنیای خود را خوب بسزایید
و به امید ان روز که مورد بخشش خداوند متعال قرار بگیریم.
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۱۰/۲۹
delimor

نظرات (۱)

خداوند همه ی مارا مورد امرزش خود قرار دهاد

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی